Címke: google

Most aztán még mobilosabbak leszünk!…

Másfél évvel ezelőtt írtam egy cikksorozatot a reszponzív és/vagy mobilbarát weblapokról, sablonokról; amit akkor írtam, az most is teljesen megállja a helyét, viszont a Google mostani bejelentett algoritmus-változásai miatt ismét elő kell venni a témát. Milyen módszerek vannak tehát arra, hogy a mobil eszközök használóit tökéletesen kiszolgáld? Mit szeret vagy nem szeret a látogatód és mit a Google? Van-e egyedül üdvözítő megoldás? Összeszedtem néhány szempontot.

YouTube videó beágyazása

Számos bővítmény létezik a YouTube (vagy más oldalra feltöltött) videók beágyazására a WordPress bejegyzéseiben, oldalaiban vagy widgetjeiben, de időnként jól jöhet, ha inkább “kézzel”, a YouTube által biztosított iframe kóddal oldod meg a beillesztést. Azt is megírom, miért javaslom minden esetben a saját videóid közreadását a YouTube-on, ahelyett, hogy a videót a weboldalad Médiatárjába töltenéd fel.

Mobilosítunk! – 4. rész: Bővítményekkel is megoldhatod

A mobilosítási sorozat negyedik, befejező részéhez értünk. A korábbi részekben először elmondtam az alapokat, azután arról volt szó, hogy elegendő-e, ha reszponzív a sablonod, majd bemutattam, milyen lehetőségeid vannak a weboldalad mobilbaráttá tételére. Ma pedig végigvesszük a legjobb WordPress bővítményeket, amelyek segíthetnek abban, hogy a weboldalad minden eszközön tökéletesen jelenjen meg, és kényelmes legyen rajta az olvasás és a navigáció.
Ez a bejegyzés csak klubtagok számára olvasható.
(Az alábbi linkek pedig csak a bejegyzés oldalán kattinthatóak…)
Klubtag szeretnél lenni? Kattints ide a feltételek elolvasásához és a jelentkezéshez »
Klubtag vagy? Lépj be itt:
Bejelentkezés »
 

Mobilosítunk! – 3. rész: Így neveld a sárkányodat

Tegnap tehát eljutottunk odáig, hogy ha nem akarod, hogy a weboldalad megtalálható legyen a mobil eszközökről indított keresésekben, akkor nincs semmi dolgod. Nem, a Google nem fog kitiltani emiatt az internetről… Viszont az igaz, hogy az okostelefonokon és a tableteken nem fogsz szerepelni a találati listában. Akár tetszik, akár nem – egyre többen használják ezeket az eszközöket.
Ha kimaradsz, lemaradsz.

Mobilosítunk! – 2. rész: Reszponzív vagy mobilbarát?

Több, mint egy éve hajtogatom, hogy a “reszponzív weboldal” egy olyan parasztvakítás csak (már elnézést a kifejezésért, de nem tudok rá jobbat), mint annak idején a “házimozi” volt. Korábban is ott voltak a műszaki boltokban az erősítők, a DVD-lejátszók meg a hangfalak, de amint ezeket egymás mellé állították, és kiírták rájuk, hogy “házimozi rendszer”, máris jobban fogytak…
De most, hogy az okostelefonos internetezés már megkerülhetetlen trend, és a weboldalak forgalma egyre inkább jön (vagy jöhet) mobilos keresésekből, nekem is muszáj foglalkoznom azzal, hogy a weboldalam (és az ügyfeleimé is) mobilbarát legyen.

Mobilosítunk! – 1. rész: Az elmélet

Február vége óta lehet már tudni, hogy a nem mobilbarát weboldalakat a Google hátrébb fogja sorolni a találati listákon. Határidőt is adtak a weboldalad javítására, ha nem lenne mobilbarát: ez április 21-e volt. Természetesen még a Google-nak is kemény dió végigellenőrizni a világ összes weboldalát, de előbb-utóbb mindenhová eljutnak. Szerencsére a WordPress-oldalak tulajdonosai ezzel a feladattal kapcsolatban is előnyt élveznek.

WordPress-re váltok – úgy, hogy a Google ne vegye észre?

Gyakran fordulnak hozzám azzal a kérdéssel, hogy a jelenlegi, nem WordPress alapú oldalt át lehet-e tenni WordPressbe, úgy, hogy a jelenlegi funkciók megmaradjanak. Erre a kérdésre a legtöbb esetben igennel tudok válaszolni. És ennek mindenki nagyon örül. De aztán szinte azonnal felmerül a következő kérdés, hogy a keresőkben elért eddigi helyezéseket is meg lehet-e őrizni. Erre már nem annyira egyszerű a válasz.

Social Media 2015

A közösségi média évek óta a legolcsóbb, és – ha megfelelő hozzáértéssel és ügyességgel kezelik – a leghatékonyabb marketingeszköze a kis- és középvállalkozásoknak.
A Facebook és a Google azonban szinte követhetetlen gyakorisággal változtatják a megjelenés és a felhasználók elérésének feltételeit. Ha pedig nem követjük az új szabályokat és lehetőségeket, a hatékonyság drasztikusan csökken. Ki kell tűnnünk a tömegből, hiszen már minden versenytársunk is jelen van ezeken a felületeken, az emberek pedig egyre kevésbé érdeklődőek. Rugalmasnak, leleményesnek és nagyon hozzáértőnek kell lenni, hogy a lehető legjobban használjuk a közösségi oldalakat üzleti célokra, értékesítésre, ismertség növelésére.

Keresőoptimalizálás: legyél a Google szerzője!

Építsd a saját márkádat a Google-ban!
Remek előadást hallottam Szilágyi Balázstól “Keresőoptimalizálás és közösségi média” témában. Ahogyan ő fogalmazott, mindig is igaz volt, ma is igaz a mondás: “A Google az embereket követi“, azaz a Google célja az, hogy minél jobban kiszolgálja a kereső emberek igényeit. Ha viszont Te is ezt akarod, azaz végső soron azt, hogy jó helyezést érj el, akkor Neked pedig a Google után kell menned. Ezért kell Google+ profilt létrehoznod, ezért érdemes üzleti oldalt kialakítanod a Google+-on is (nemcsak a Facebookon), és ezért érdemes magadat szerzőként bejelentened a Google-nál.

Mégis van Google Analyticator :-)

Úgy látszik, csak meg kellett írnom a tegnapi bejegyzést, és a probléma megoldódott 🙂 Tegnap este Ronald Heft bejelentette, hogy a frissítés béta verziója nála már működik, majd egy felhasználó jelezte, hogy a 6.3.1-es verzió még mindig hibás. Ma reggel azonban megérkezett a 6.3.2-es frissítés, kipróbáltam, és jelentem, működik!

Nincs többé Google Analyticator?

Nagyjából három héttel ezelőtt azt vehettük észre, hogy a Google Analyticator bővítmény helytelenül működik, a Vezérlőpulton nem jelenik meg többé a statisztika, helyette az a hibaüzenet látszik, hogy nem sikerült a hitelesítés a Google Analytics-szel. Vártuk, hogy a fejlesztő megoldja a problémát, de ez sajnos nem történt meg, és kétséges, hogy lesz-e még egyáltalán frissítés.

Keresőoptimalizálás (SEO) alapok

Természetes igény, hogy azt szeretnéd: a honlapod jól teljesítsen a keresőkben. Aki egy egészen picit járatos már az internet világában, teljesen biztos, hogy hallotta már azt a szót, hogy keresőoptimalizálás – de rengeteg tévhit és félreértés kering körülötte. Én ugyan nem vagyok SEO szakértő, de megosztom Veled a saját tapasztalataimat és rendszeremet.
Ez a bejegyzés csak klubtagok számára olvasható.
(Az alábbi linkek pedig csak a bejegyzés oldalán kattinthatóak…)
Klubtag szeretnél lenni? Kattints ide a feltételek elolvasásához és a jelentkezéshez »
Klubtag vagy? Lépj be itt:
Bejelentkezés »
 

Betöltés...

Ha először jársz nálunk…

Ne maradj le, iratkozz fel!

Tartalomjegyzék

Válassz a bejegyzések közül az alábbi témák szerint, vagy használd a keresőt!

Kiemelt ajánlat

WordPress tárhely

A WordPress igényeire optimalizált tárhely

Csatlakozz Facebookon!

Rajongóink speciális ajánlatokat kapnak, és elsőként értesülnek újdonságainkról.

Szeretettel várunk!

Ajánlott sablonok, bővítmények

Ez a weboldal a felhasználói élmény optimalizálása érdekében sütiket használ. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás