Címke: google

Most aztán még mobilosabbak leszünk!…

Másfél évvel ezelőtt írtam egy cikksorozatot a reszponzív és/vagy mobilbarát weblapokról, sablonokról; amit akkor írtam, az most is teljesen megállja a helyét, viszont a Google mostani bejelentett algoritmus-változásai miatt ismét elő kell venni a témát. Milyen módszerek vannak tehát arra, hogy a mobil eszközök használóit tökéletesen kiszolgáld? Mit szeret vagy nem szeret a látogatód és mit a Google? Van-e egyedül üdvözítő megoldás? Összeszedtem néhány szempontot.

YouTube videó beágyazása

Számos bővítmény létezik a YouTube (vagy más oldalra feltöltött) videók beágyazására a WordPress bejegyzéseiben, oldalaiban vagy widgetjeiben, de időnként jól jöhet, ha inkább “kézzel”, a YouTube által biztosított iframe kóddal oldod meg a beillesztést. Azt is megírom, miért javaslom minden esetben a saját videóid közreadását a YouTube-on, ahelyett, hogy a videót a weboldalad Médiatárjába töltenéd fel.

Mobilosítunk! – 4. rész: Bővítményekkel is megoldhatod

A mobilosítási sorozat negyedik, befejező részéhez értünk. A korábbi részekben először elmondtam az alapokat, azután arról volt szó, hogy elegendő-e, ha reszponzív a sablonod, majd bemutattam, milyen lehetőségeid vannak a weboldalad mobilbaráttá tételére. Ma pedig végigvesszük a legjobb WordPress bővítményeket, amelyek segíthetnek abban, hogy a weboldalad minden eszközön tökéletesen jelenjen meg, és kényelmes legyen rajta az olvasás és a navigáció.
Ez a bejegyzés csak klubtagok számára olvasható.
(Az alábbi linkek pedig csak a bejegyzés oldalán kattinthatóak…)
Klubtag szeretnél lenni? Kattints ide a feltételek elolvasásához és a jelentkezéshez »
Klubtag vagy? Lépj be itt:
Bejelentkezés »
 

Mobilosítunk! – 3. rész: Így neveld a sárkányodat

Tegnap tehát eljutottunk odáig, hogy ha nem akarod, hogy a weboldalad megtalálható legyen a mobil eszközökről indított keresésekben, akkor nincs semmi dolgod. Nem, a Google nem fog kitiltani emiatt az internetről… Viszont az igaz, hogy az okostelefonokon és a tableteken nem fogsz szerepelni a találati listában. Akár tetszik, akár nem – egyre többen használják ezeket az eszközöket.
Ha kimaradsz, lemaradsz.

Mobilosítunk! – 2. rész: Reszponzív vagy mobilbarát?

Több, mint egy éve hajtogatom, hogy a “reszponzív weboldal” egy olyan parasztvakítás csak (már elnézést a kifejezésért, de nem tudok rá jobbat), mint annak idején a “házimozi” volt. Korábban is ott voltak a műszaki boltokban az erősítők, a DVD-lejátszók meg a hangfalak, de amint ezeket egymás mellé állították, és kiírták rájuk, hogy “házimozi rendszer”, máris jobban fogytak…
De most, hogy az okostelefonos internetezés már megkerülhetetlen trend, és a weboldalak forgalma egyre inkább jön (vagy jöhet) mobilos keresésekből, nekem is muszáj foglalkoznom azzal, hogy a weboldalam (és az ügyfeleimé is) mobilbarát legyen.

Mobilosítunk! – 1. rész: Az elmélet

Február vége óta lehet már tudni, hogy a nem mobilbarát weboldalakat a Google hátrébb fogja sorolni a találati listákon. Határidőt is adtak a weboldalad javítására, ha nem lenne mobilbarát: ez április 21-e volt. Természetesen még a Google-nak is kemény dió végigellenőrizni a világ összes weboldalát, de előbb-utóbb mindenhová eljutnak. Szerencsére a WordPress-oldalak tulajdonosai ezzel a feladattal kapcsolatban is előnyt élveznek.

WordPress-re váltok – úgy, hogy a Google ne vegye észre?

Gyakran fordulnak hozzám azzal a kérdéssel, hogy a jelenlegi, nem WordPress alapú oldalt át lehet-e tenni WordPressbe, úgy, hogy a jelenlegi funkciók megmaradjanak. Erre a kérdésre a legtöbb esetben igennel tudok válaszolni. És ennek mindenki nagyon örül. De aztán szinte azonnal felmerül a következő kérdés, hogy a keresőkben elért eddigi helyezéseket is meg lehet-e őrizni. Erre már nem annyira egyszerű a válasz.

Social Media 2015

A közösségi média évek óta a legolcsóbb, és – ha megfelelő hozzáértéssel és ügyességgel kezelik – a leghatékonyabb marketingeszköze a kis- és középvállalkozásoknak.
A Facebook és a Google azonban szinte követhetetlen gyakorisággal változtatják a megjelenés és a felhasználók elérésének feltételeit. Ha pedig nem követjük az új szabályokat és lehetőségeket, a hatékonyság drasztikusan csökken. Ki kell tűnnünk a tömegből, hiszen már minden versenytársunk is jelen van ezeken a felületeken, az emberek pedig egyre kevésbé érdeklődőek. Rugalmasnak, leleményesnek és nagyon hozzáértőnek kell lenni, hogy a lehető legjobban használjuk a közösségi oldalakat üzleti célokra, értékesítésre, ismertség növelésére.

Keresőoptimalizálás: legyél a Google szerzője!

Építsd a saját márkádat a Google-ban!
Remek előadást hallottam Szilágyi Balázstól “Keresőoptimalizálás és közösségi média” témában. Ahogyan ő fogalmazott, mindig is igaz volt, ma is igaz a mondás: “A Google az embereket követi“, azaz a Google célja az, hogy minél jobban kiszolgálja a kereső emberek igényeit. Ha viszont Te is ezt akarod, azaz végső soron azt, hogy jó helyezést érj el, akkor Neked pedig a Google után kell menned. Ezért kell Google+ profilt létrehoznod, ezért érdemes üzleti oldalt kialakítanod a Google+-on is (nemcsak a Facebookon), és ezért érdemes magadat szerzőként bejelentened a Google-nál.

Mégis van Google Analyticator :-)

Úgy látszik, csak meg kellett írnom a tegnapi bejegyzést, és a probléma megoldódott 🙂 Tegnap este Ronald Heft bejelentette, hogy a frissítés béta verziója nála már működik, majd egy felhasználó jelezte, hogy a 6.3.1-es verzió még mindig hibás. Ma reggel azonban megérkezett a 6.3.2-es frissítés, kipróbáltam, és jelentem, működik!

Nincs többé Google Analyticator?

Nagyjából három héttel ezelőtt azt vehettük észre, hogy a Google Analyticator bővítmény helytelenül működik, a Vezérlőpulton nem jelenik meg többé a statisztika, helyette az a hibaüzenet látszik, hogy nem sikerült a hitelesítés a Google Analytics-szel. Vártuk, hogy a fejlesztő megoldja a problémát, de ez sajnos nem történt meg, és kétséges, hogy lesz-e még egyáltalán frissítés.

Keresőoptimalizálás (SEO) alapok

Természetes igény, hogy azt szeretnéd: a honlapod jól teljesítsen a keresőkben. Aki egy egészen picit járatos már az internet világában, teljesen biztos, hogy hallotta már azt a szót, hogy keresőoptimalizálás – de rengeteg tévhit és félreértés kering körülötte. Én ugyan nem vagyok SEO szakértő, de megosztom Veled a saját tapasztalataimat és rendszeremet.
Ez a bejegyzés csak klubtagok számára olvasható.
(Az alábbi linkek pedig csak a bejegyzés oldalán kattinthatóak…)
Klubtag szeretnél lenni? Kattints ide a feltételek elolvasásához és a jelentkezéshez »
Klubtag vagy? Lépj be itt:
Bejelentkezés »
 

Betöltés...

Ne maradj le, iratkozz fel!

Kérlek, válaszd ki, hogy napi egy, vagy
heti egy blogértesítőt
kérsz.

Ha elfogadod, hogy egyéb hírleveleket is küldjek WordPress és webdesign témában, illetve szintén témába vágó ajánlatokat, akkor kérlek, ezt is jelöld be.

A feliratkozáshoz mindenképpen el kell fogadnod az Adatkezelési tájékoztatót (a hírlevelet azonban nem kötelező kérned).

Tartalomjegyzék

Válassz a bejegyzések közül az alábbi témák szerint, vagy használd a keresőt!

Kiemelt ajánlat

Itt vegyél Divi sablont :)
X affiliate link, jutalékot kapunk belőle

WordPress tárhely

A WordPress igényeire optimalizált tárhely
X affiliate link, jutalékot kapunk belőle

Csatlakozz Facebookon!

Rajongóink speciális ajánlatokat kapnak, és elsőként értesülnek újdonságainkról.
 

Szeretettel várunk!

 
Csatlakozz Facebookon!

Ajánlott sablonok, bővítmények

X affiliate linkek, jutalékot kapunk belőlük