Ha online termékeket, szolgáltatásokat szeretnél WordPress oldaladon árusítani, vagy akár csak bemutatni, akkor jó szolgálatot tehet egy webáruház bővítmény. Számos ilyen letölthető a hivatalos oldalról, írtam is róluk korábban, és a kedvencemről, az ingyenes WP e-Commerce-ről egy élő oktatást is tartottam tavaly. Most mégis egy fizetős webáruházról, a WP eStore-ról szeretnék beszámolni (amelyről szintén volt már szó korábban a blogon, de bővebben csak a zárt tagi oldalon írtam róla), mégpedig egy teljesen más megközelítésből.

Először is a két korábbi írásom a WP e-Commerce-ről:

Webáruház WordPress motoron, 2010. szeptember 29.

Szebb, jobb, okosabb: megújult a webáruház, 2011. július 12.

hirdetés
Online WordPress Tanfolyam - Hamarosan nyitunk!

A WP eStore részletes leírását a zárt tagi oldalon olvashatták a klubtagok.

A WP e-Commerce ide kattintva letölthető, a WP eStore-t pedig itt lehet megvásárolni.

 

Most, hogy e köröket lefutottuk, térjünk a lényegre. Az pedig az, hogy a WP e-Commerce a telepítése és bekapcsolása után automatikusan létrehoz magának néhány oldalt. Ezzel máris egy sor problémát okoz egyébként, amelyek részben kiküszöbölhetőek, részben idegesítőek, de nem is ez a fontos, mert ugyanakkor kétségtelen előnyei és kényelme is van ennek a megoldásnak.

De ami a legfontosabb: a termékek egy külön oldalon fognak megjelenni. Külön menüpontban, ha ez így jobban tetszik.

Mi ezzel a baj? Semmi. Mármint semmi akkor, ha eleve így képzelted, tehát nem szeretnél hosszasan írni a termékekről (egyezzünk meg, hogy a termékek alatt most szolgáltatásokat, tanfolyamokat, e-book-okat is értek, nemcsak babaruhát meg mobiltelefont), és teljesen megfelel, hogy a termékek ábécésorrendben, vagy az áruk szerinti, vagy a feltöltési idejük szerinti sorrendben jelennek meg egymás alatt. (Esetleg táblázatos nézetben, ha megvásárolod az ezt lehetővé tevő Gold Cart kiegészítőt.)

 

 

Újabban azonban sokfelé találkozhatsz olyan sablonokkal, amelyeket eleve webáruházakhoz szabtak, “shoposan” néznek ki, a termékek csinosan vannak elrendezve, sőt, van hozzájuk kiemelt termékek sáv, vagy biggyeszthetsz a termékképek sarkára akció feliratot, megadhatsz hozzájuk árakat és így tovább. Kedvenc prémium sablonjaim, az Elegant Themes választékában is találhatsz ilyeneket, az egyiknek ugyanaz a neve, mint a fent említett bővítményé (eStore), a másiké pedig Boutique.

 

 

Ezekben a sablonokban azonban az az érdekes, hogy a webáruháznak nem egy külön menüpontja van a WordPressben szokásos bejegyzések és statikus oldalak között, hanem az egész sablon a termékek bemutatására van kihegyezve. Ebből egyenesen következik, hogy ezek a gyönyörű webáruház-sablonok nem használhatóak a kedvenc webáruház-bővítményünkkel, hiszen az külön menüpontban jeleníti meg a termékeket.

Az eStore használata azonban teljesen más. Legfőbb erénye, hogy úgynevezett shortcode-okkal dolgozik (mi erre a frappáns magyar elnevezés?), és ezeket akárhová elhelyezheted. Mivel a fent említett sablonok nem a termékeket, hanem a bejegyzéseket és a statikus oldalakat rendezik el webáruházas megjelenítésben, ezért ezekhez az eStore rugalmasságára és intelligenciájára van szükség. Az eStore használatakor ugyanis nincs külön termék-oldal, ha Te nem csinálsz, kosár sincs, amíg nem csinálsz, és a “Kosárba teszem” gombot akárhová elhelyezheted.

 

Ezek után (remélem, érthetően fogalmazok) már nem számít, hogy a sablon nem a termékeket, hanem a bejegyzéseket kezeli, hiszen bármelyik bejegyzés vagy statikus oldal termékoldallá varázsolható, néhány kattintással beállíthatod, hogy az egyes termékek hol, hogyan jelenjenek meg, melyik kategória elemei látszódjanak a kiemelt sávban, és így tovább.

Az Elegant Themes sablonjai egyébként mindezt webáruház-bővítmény nélkül is megteszik, egyedi mezőibe beírhatod az árat, az “akciós” vagy a “kifogyott” feliratot, a tartalmi részbe a termék részletes leírását, mindössze a “Kosárba” gomb fog hiányozni, helyesebben nem fog működni. Ha tehát online katalógust készítesz, de nem fontos, hogy maga a vásárlási folyamat is online lejátszódjon, egy ilyen sablon tökéletes választás.

 

Ha kevés terméked van, és online fizetést szeretnél, alkalmazhatod a PayPal egygombos vásárlási folyamatát (minden egyes termékhez külön PayPal gombot lehet rendelni, és a többit már a PayPal intézi automatikusan), vagy akár az Elegant Themes által erre a célra ajánlott két bővítményt is használhatod, a valóban egyszerű Simple PayPal Shopping Cart nevűt (amely az eStore ingyenes “kistestvére”), vagy a kicsit bonyolultabb, de többet tudó eShop-ot.

De ha igazán kényelmes, nagy tudású webáruházra van szükséged, amelyet nagyon rugalmasan testre szeretnél szabni, akkor érdemes beruházni 49,95 dollárt a WP eStore-ba – különösen, ha affiliate programban vagy tagok számára nyújtott szolgáltatásokban is gondolkodsz, hiszen az eStore integráltan együttműködik a cég másik két prémium bővítményével, a WP Affiliate Platformmal és a WP eMemberrel, és csomagáruk mindössze 89,95 dollár, azaz kb 19.000 Ft.

 

Erősen gondolkozom, hogy mi legyen a témája a legközelebbi élő tréningnek, és könnyen lehetséges, hogy a fentiekről fogok tartani egy egésznapos képzést, mivel mostanában ilyen igények merülnek fel leggyakrabban a megrendelőim részéről. Kérlek, a hozzászólások között írd meg, Téged érdekelne-e egy ilyen tréning, amelyen egyedi webáruházak kialakításával foglalkoznánk – vagy ha nem ez a téma a legfontosabb Neked most, akkor jelezd, hogy miről szeretnél részletesebb oktatást.

Az ingyenes WP e-Commerce trükkjeiről írok egyébként ezen a héten a zárt tagi oldalon. Ha szeretnéd elolvasni, jelentkezz a WP-Suli Klub tagjai közé!