A bátor jelentkezők már tesztelhetik a WooCommerce legfrissebb, 2.7-es nagyverziójának beta változatát, amelyet a “Bionic Butterfly” névre kereszteltek, és nagyon helyes kis logót rajzoltak hozzá 🙂 (Butterfly = pillangó, de a “bionic” szónak nem nagyon van magyar megfelelője…) Sokat még nem tudok írni róla, pár technikai részletet osztottak meg, amelyekből az látszik, hogy a fejlesztés legfőbb iránya a gyorsítás, a teljesítmény növelése. De azért láthatóan a szépségre is odafigyeltek.

 
( @ \v/ m )
\__+|+__/
{_/ \_}
 

(Így rajzolhatsz bionikus pillangót 🙂 – ez szöveges, nem kép, kimásolhatod innen)

Csak két számot írok le, hogy el tudd képzelni a projekt nagyságát: július óta a 16 fejlesztő összesen több, mint 1.900 kisebb-nagyobb kódot írt meg és illesztett be a rendszerbe (ha akarod, végignézheted a listát itt), amelyek hibákat javítottak, új funkciókat építettek be, gyorsítottak a működésen, eltávolították, ami nem kell, beleraktak olyasmit, ami hiányzott, átírtak részeket, vagy létrehoztak olyan kódokat, amelyek segítenek, hogy ez a verzió visszafelé kompatibilis maradjon a régebbiekkel.

Inkább programozók fogják értékelni, ha olvasnak az új CRUD rendszerről (CRUD = Create, Read, Update, Delete, azaz a négy adatbázis alapművelet), amelyet mostantól a termékeknél, a megrendeléseknél, a vevőknél, a szállítási zónáknál, a fizetési kapuknál és a kuponoknál is alkalmazni fognak – nekünk, “mezei felhasználóknak” elég annyit tudnunk erről, hogy jobb és gyorsabb lesz a WooCommerce adatbázis-kezelése – és így gyorsabb lesz maga a webáruházunk is.

Nagyon látványos viszont az új termékkép-galéria. Mindenki örülni fog az új funkcióknak, amelyek külön bővítmény nélkül, alapértelmezetten elérhetőek lesznek:

  • a webshop látogatói nagyíthatják a képeket (zoomolva is és lightbox ablakban is),
  • a kis galéria-képekre kattintva a nagy kép cserélődik ki, nem lightbox ablak nyílik meg,
  • mobil eszközökön lesz a leglátványosabb a változás: legyintéssel lapozható a galéria, csípéssel nagyíthatóak a képek, stb,
  • és a mobilokon a képre koppintva teljes képernyős méretben lesz látható a kép (tehát nem lesz körülötte az oldal többi része).

A legjobb, ha megnézed erről az alábbi rövid videót:

A többi újdonságról ide kattintva olvashatsz (angol nyelvű cikk).