Amint azt előre sejteni lehetett (legalábbis a tapasztalt felhasználók sejtették), a WooCommerce mostani (3.0) nagyverzió-frissítése számos problémát okozott. Ezek megoldásában egyelőre még nem tudunk segíteni, ne is kérdezz! Egyelőre nincs más ötletünk, mint hogy várd meg az első stabil verziót, ami valószínűleg leghamarabb a 3.1 lesz. Vagy a 3.2….

Még maga a WooCommerce is azt tanácsolja, hogy működő webshopot senki ne frissítsen.

Legalábbis anélkül ne frissíts, hogy ellenőriznéd, hogy a sablonok és a bővítmények kompatibilisek-e már az új verzióval. (“3.0 is a major update. It is important that you make backups and ensure themes and extensions are 3.0 compatible before upgrading.” – olvasható a frissítőoldalon.)

Úgyhogy egyelőre még nem írok semmit az új verzióról, későbbre hagyom a lelkendezést, és azt tanácsolom, hogy ha ki szeretnéd próbálni élőben is, hogy miket tud a rég várt frissítés (mert tényleg varázslatos dolgokat), akkor egy teljesen üres, termék nélküli oldalra telepítsd, és ott kezdd el tesztelni.

Ha már van egy működő webshopod, akkor a legjobb, ha klónozod a teljes oldaladat szőröstül-bőröstül, és azon próbálod ki a frissítést, mert akkor jönnek ki azok a hibák, amelyek konkrétan a Te megoldásaidat érintik – és ilyenkor érdemes ezt meg is írni a fejlesztőknek, hogy lássák, miket kell még javítaniuk.

A WooCommerce egy cuki videóban és egy összefoglaló cikkben írja le, hogy szerintük mi a helyes eljárás a klónozás-tesztelés-frissítés folyamatában: “How To Update Your Site(angol nyelvű).

Klónozás és tesztelés

A klónozáshoz én a Duplicator nevű plugint javaslom (léteznek mások is, mint például a BackupBuddy vagy a BackWPup). Ahogyan a fent említett cikkben is olvashatod, ilyenkor érdemes másokat is megkérni, hogy próbálják ki a teszt oldaladat, hiszen több szem többet lát. Amikor már mindent kipróbáltál a teszt oldalon, és minden működik, akkor frissíthetsz az éles oldalon is, de azért előtte mindenképpen mentsd le a wp-content mappa teljes tartalmát és az adatbázisodat is.

Ha pedig beleestél abba a lelkes hibába, hogy az éles oldaladat frissítetted, akkor nem tudok mást javasolni, mint hogy kérd vissza a frissítés előtti állapotot a tárhelyszolgáltatódtól…

Ha mázlid van, akkor a WP Rollback bővítmény elvégzi ezt a szolgáltatód helyett.

Egyelőre nem lehet javítani semmit – meg kell várni, amíg maga a WooCommerce is, és az összes hozzá kapcsolódó bővítmény és sablon is felveszi a tempót, és igazodik az új elvárásokhoz.

Sajnálom, hogy nem tudtam jobb hírekkel szolgálni – máskor mindig azt írom/mondom, hogy mindig mindent frissíts azonnal, de ez most nem egy egyszerű biztonsági frissítés, nem lesz tőle semmi baja a webáruházadnak, ha nem frissítesz, ha egyelőre hagyod még a 2.6.14 verziót, hogy tegye a dolgát. És ugyanez vonatkozik minden bővítményre is, amelynek köze van a WooCommerce-hez.

Türelem! 🙂