WooCommerce webáruház bővítményről szóló sorozat második részében bemutatom a bővítmény főbb funkcióit, tulajdonságait – egyrészt azokat, amelyek az ingyenes alapváltozatban vannak, másrészt azokat, amelyeket fizetős kiegészítőkkel lehet elérni.

 

1. Könnyen kezelhető adminisztrációs felület

A beállítások legnagyobb részéhez teljesen egyértelmű magyarázat tartozik; amelyiknél esetleg nem tudod, mit érdemes választani, néhány kísérlettel kipróbálhatod.

A termékeket egy olyan szerkesztőben kell felvinned, mint az oldalak vagy bejegyzések szerkesztője; természetesen néhány plusz doboz is van benne, mint az ár, a készlet, és hasonlók, de alapvetően ugyanúgy működik, mint a bejegyzésszerkesztő. A termékeknél lehetnek variációk is (méret, szín, stb), ezeket a vevők egy legördülő menüből választhatják ki.

Néhány kattintással beállítható a webáruház termékoldalának megjelenése; a fizetési módok között ott van a PayPal, a banki átutalás és az utánvét is; a szállítási díjakat szintén többféleképpen megadhatod. A WooCommerce kezeli a leltárkészletet, figyelmezteti a vevőt, ha már csak néhány darab elérhető (Te adhatod meg, hogy a figyelmeztetés hány darabnál jelenjen meg). Beállíthatod az adósávokat, így ha külfödre is értékesítesz, a rendszer automatikusan kiszámítja a megfelelő adót.

A termékeidet a vevőid is testreszabhatják maguknak (például megadhatják, hogy milyen szöveget gravírozz az ajándéktárgyaidba, vagy választhatnak többféle, egyénileg kialakítható legördülő menüből), ha a 29 dollár árú Product Add Ons kiegészítőt is használod.

Ha vannak már termékeid, például egy másik webáruházról akarsz áttérni a WooCommerce-re, akkor a termékeidet egy csv (vesszővel elválasztott táblázat) formátumú fájlból tömegesen importálhatod a szintén fizetős, 99 dollárba kerülő Product CSV Import nevű kiegészítővel. Akár többezer terméket is bevihetsz így a rendszeredbe.

 

2. Marketing eszközök

Beállíthatsz akciós árat például egy-egy időszakra vonatkozóan, vagy engedélyezheted a kuponok használatát. A kuponoknak lejárati határidőt is megadhatsz, vagy úgy is beállíthatod a rendszert, hogy akinek kuponja van (vagy tudja a jelszót 🙂 ), annak ingyenes a házhozszállítás.

Megadhatod, hogy a szállítási díjat milyen összegű rendelés fölött engeded el, de akár azt is, hogy egy személy csak egy darabot vásárolhat egy adott termékből.

A Dynamic Pricing kiegészítővel, amelynek ára 99 dollár, négyféle kedvezmény-szintet állíthatsz be, így könnyen kiszolgálhatod viszonteladóidat vagy törzsvásárlóidat, vagy megadhatod, hogy mekkora mennyiségi árkedvezményt adsz. Akár olyan bonyolult akciót is beállíthatsz, mint “15 % kedvezmény a klubtagoknak, ha legalább két darabot vesznek egy termékből, és 25 % kedvezmény, ha több, mint ötöt vásárolnak”, vagy például adhatsz ajándékba egy laptop-táskát, ha valaki az új laptopja mellé valamilyen kiegészítőt, például külső billentyűzetet vagy egeret is vásárol.

A termék szerkesztőjében természetesen megadhatsz kapcsolódó (upsell) és helyettesítő (cross-sale) termékeket is.

A 79 dollárba kerülő Follow Up Emails nevű kiegészítővel a vásárlóidat később is eléred e-mailen, tehát az új termékeid bevezetésekor újabb vásárlásra ösztönözheted azokat, akik egyszer már elégedettek voltak a termékeiddel. A régi vevőknek eladni mindig könnyebb, mint újakat szerezni!

 

3. Biztonság, keresőoptimalizálás, jelentések

A WooCommerce bővítményt és kiegészítőit biztonsági szempontból a közismert Sucuri szakértői vizsgálták át, hogy ne maradhasson benne egyetlen járat sem a “férgeknek”. A kód természetesen a legújabb SEO irányelveknek is megfelel, és a termékekre mutató linkek szerkezete is keresőbarát.

A Vezérlőpultodon többféle statisztika is rendelkezésedre áll: napi, heti, havi szinten, termékkategóriánként, vagy akár termékenként is figyelheted az eladásaidat.

 

4. Kényelem a vevőidnek

A vásárlás egylépcsős, a vevőnek egyetlen oldalon kell megadnia az adatait, és nem kötelező a regisztráció (amit, ugye, egyikünk sem szeret…), de ha nagyon akarod, kötelezővé is teheted. Vásárlás után viszont a vevő módosíthatja az adatlapját, megnézheti, milyen állapotban van a rendelése, illetve, hogy mit rendelt korábban.

Az érdeklődők könnyen kereshetnek a termékek között, többféle feltétel alapján szűrhetnek, így könnyebben megtalálják, amit keresnek. Márpedig ahol nem tévedünk el, ott jobban szeretünk vásárolni, igaz? 🙂

Vásárlás után a vevő természetesen e-mail értesítést kap. Az e-mail illetve az összes webáruház-oldal szerkezetét, szövegét átírhatod – igaz, ehhez egy pici kódolás is kell, vagy bele kell nyúlni a nyelvi fájlba.

(Itt jegyzem meg, hogy korábban én is készítettem magyar fordítást a WooCommerce-hez, de azt egy ideje nem frissítem, mivel most már a magyar nyelvi fájlok is a csomag részei. Sajnos azonban néhol kissé gyenge a szöveg, illetve pár helyen a kód nem a nyelvi fájlból vesz egy-egy szövegrészt, így az most is angol marad. De azért használható a bővítmény így is.)

 

Végül nézd meg a WooCommerce hivatalos (angol nyelvű), háromperces videóját, amelyen igazából minden nyelvtudás nélkül is érzékelheted, milyen rugalmas ez a bővítmény. Azután kezdhetsz is eladni – akár már ma, ahogy a videó mondja! 🙂