A WooCommerce webáruházról szóló sorozatunk első részét olvashatod. És hogy hogy jönnek ide a sablonok? Úgy, hogy mielőtt belevetnéd magad a webáruház beállításába és termékekkel való feltöltésébe, először döntened kell a kinézetről. Mert nem mindegy a sablon. Természetesen a WooCommerce a legtöbb (akár ingyenes, akár fizetős) témával gond nélkül együttműködik, de a képességeit akkor tudod igazán kihasználni, ha eleve “WooCommerce-kompatibilis” sablont választasz.

A WooCommerce készítői számos csinos sablont is gyártottak, a http://www.woothemes.com/ oldalon a bejegyzés írásakor 74 darab érhető el, ebből 16 ingyenesen, a többiért 70 dollárt (most kb 16.000 Ft) kérnek – és a legtöbb esetben meg is éri kifizetni értük ennyit… Kifejezetten a WooCommerce-hez a sablonok közel fele (33 darab – itt láthatod a listájukat ») íródott, valamennyi olyan speciális megjelenítési formákkal, amelyek alkalmazásával a WordPress alapú webáruházak kinézetben és funkciókban is felvehetik a versenyt a webáruház-motorokkal.

 

Nézzünk egy példát!

hirdetés
Online WordPress Tanfolyam - Hamarosan nyitunk!

Az állatorvosi lovunk az Argentum nevű sablon lesz (itt nézheted meg élőben »), ennek a nyitólapján tényleg “minden van” – ámbár a legelső dolog, amely a WooCommerce-es sablonoknál fel szokott tűnni, vagyis a külön bolt-menü, ennél a sablonnál éppen egy sorban jelenik meg a többi menüponttal. Viszont “cserében” kapunk egy akciós sort.

Argentum fejrész

 

A webáruház (bekapcsoláskor automatikusan létrejövő) szerviz-oldalai (Adatlap, Kosár, Megrendelés követése, Kilépés, stb), valamint a Kosár pillanatnyi tartalma és (esetleg) a termékkereső más Woo-sablonoknál külön sorban jelenik meg, mint például a Mystile esetében is:

Mystile fejrész

 

A következő rész a főoldalon a termékek csinos megjelenítése, itt a Woo-sablonok különböző sávokat vagy dobozokat alkalmaznak, amelyek mindegyike egy kattintással ki- vagy bekapcsolható, és olyan funkciókra alkalmas, mint a kiemelt (akciós) termékek külön megjelenítése, a termékek diavetítése, kapcsolódás a weboldal többi részéhez, például a bloghoz, és így tovább. Az Argentum főoldalán ez így néz ki:

Argentum fejrész

 

Itt a két kiemelt termékről, jelen esetben a “Grateful Dead” és az “Elephant” mintájú pólókról a leírás elejét is láthatjuk; a nem kiemelt termékek pedig szöveg nélkül jelennek meg. Ha az élő demót kipróbálod, ott láthatod az animációt is, azaz hogyha az egeret egy termék fölé viszed, akkor az árcédulák megmozdulnak, illetve a nem kiemelt termékek képe alatt felkúszik a nevük. Szellemes megoldás a sárga Post-It-re emlékeztető figyelemfelhívó cetli, illetve a legutóbbi blogbejegyzés kivonata és meta adatai a termékek mellett. Az akciós termékekre külön Akció! cetlit is biggyeszthetsz.

A láblécben is izgalmas dolgok találhatóak: kapunk egy csíkot a Twitteres tevékenységünk beillesztésére (persze ha nem használod a Twittert, ezt is egy kattintással kikapcsolhatod), alatta pedig négy widget-hely áll rendelkezésre. A WooCommerce sok hasznos saját widgetet tartalmaz ingyenes állapotában is: termékkereső, legújabb termékek, legmagasabbra értékelt termékek, legjobban fogyó termékek, termékkategóriák, szűrés a termék ára szerint és így tovább. (Ezekről később még lesz szó.)

Argentum fejrész

 

Az egyes termékek oldalán is sok hasznos funkció van: a kép, a leírás és az ár mellett természetesen ott a Kosárba gomb (rögtön a mennyiséget is beállíthatjuk); ha a termékből többféle méret és szín kapható, legördülő menüből választhat a vásárló; megjeleníthető itt a korábbi vevők véleménye, engedélyezheted, hogy csillagokkal értékeljék a termék minőségét; végül van lehetőség a kapcsolódó termékek megjelenítésére is.

Argentum fejrész

 

A cikk elején azt írtam, hogy akkor tudod igazán kihasználni a WooCommerce lehetőségeit, ha a WooThemes által kifejezetten erre a célra írt sablonok közül választasz. Igazából valamennyi WooThemes sablon együtt tud működni a webáruházzal, ezzel nincs is gond, de a spéci funkciók hiányozni fognak.

Ha esetleg a WooThemes sablonod azt a hibaüzenetet írja ki, hogy “Your theme does not declare WooCommerce support”, akkor először mindenképpen frissítsd a sablont, hiszen mostanra valamennyi WooThemes sablont upgrade-elték (szép magyar szó) a WooCommerce 2.0-hoz. Ha ez nem segít, akkor ott lehet a gond, hogy a sablon alapértelmezett content területe nem egyezik a webáruházéval.

Ez a probléma a termékbemutató oldalt, a termékek saját oldalát, valamint a termékindex-oldalakat (termékkategóriák, termékcímkék, termékkeresések eredménye) érinti, mert a WooCommerce ezekben az esetekben a sablon alapértelmezett oldalsablonját (bocs, magyarul ugyanez a szó van mindkettőre…), tehát a sablon alapértelmezett page template-jét használja. A kosár és a fizetés oldalak rendben lesznek így is, hiszen ott a webáruház külön page-template-et alkalmaz.

Van megoldás rá, hogy ha már megszerettél egy Woo sablont, és nem akarsz lemondani róla, akkor WooCommerce-kompatibilissá tedd – sőt, kétféle megoldás is van, az egyikhez kell programozói tudás, a másikhoz nem –, ezekről a következő bejegyzésben fogok írni, de – csak a klubtagok számára.

 

A WooCommerce sorozat következő részét, amely a webáruház-bővítmény tulajdonságaival foglalkozik, a jövő héten olvashatod itt a WP-Suli blogon.