Február vége óta lehet már tudni, hogy a nem mobilbarát weboldalakat a Google hátrébb fogja sorolni a találati listákon. Határidőt is adtak a weboldalad javítására, ha nem lenne mobilbarát: ez április 21-e volt. Természetesen még a Google-nak is kemény dió végigellenőrizni a világ összes weboldalát, de előbb-utóbb mindenhová eljutnak. Szerencsére a WordPress-oldalak tulajdonosai ezzel a feladattal kapcsolatban is előnyt élveznek.

Mobilosítási sorozatomat egy kis elmélkedéssel kezdem. Vajon valóban annyira fontos ez az egész, mint ahogy a negytesó állítja? Tényleg ennyire hozzánőttünk a telefonunkhoz?

Biztos, hogy minden létező weboldalnak muszáj használhatóan megjelennie az okostelefonokon?

Részemről az a helyzet, hogy ha hirtelen egy ATM-re van szükségem, vagy nem találom az éttermet, ahol találkozóm lenne, akkor természetes, hogy előkapom a mobilomat és rákeresek a bank vagy az étterem honlapjára. Nem olvasok viszont blogokat a telefonomon, mert ahhoz kényelmetlenül kicsi a képernyője, és pláne nem vásárolok telefonról, főleg nem olyasmit, amit nem árt jobban megnézni. Vannak viszont, állítólag nem is kevesen, akik reggel és este már csak a mobiljukat használják, és nem veszik elő a táblagépet vagy a laptopot, pláne az asztali számítógépet.

Mobilbarát weboldal

A Google Analyticsben nyomon követhető, hogy a weboldaladat milyen százalékban nézik a különböző eszközökről. Persze ha a weboldalad használhatatlan mobilon, akkor nyilván nem fogják sokan azon nézni, és ha mobilbaráttá alakítod, akkor valószínűleg nőni fog a mobilos látogatóid aránya. De azért nem kell pánikba esni akkor sem, ha ma még nem tökéletes az oldalad ebből a szempontból.

Fontos tudni, hogy a “nem mobilbarát” jelzés nem egy örökös büntetés. Semmiképpen nem jelenti azt, hogy ha a Google észreveszi, hogy a weboldalad nem mobilbarát, akkor azonnal törlődik a domained a Google-ból és soha többet nem is kerülhet vissza. Hátrébb sorol, az igaz, de ha később bármikor javítod a problémát, akkor kis idő múlva az oldalad szépen vissza fog kúszni a helyére.

Nem mobilbarát weboldal

Miért jó ez az egész a Google-nak?

Az egy dolog, hogy a Google nemcsak követi a trendet, de alaposan bele is avatkozik – amekkorára nőtt, amilyen megkerülhetetlen, ezzel együtt kell élnünk. És ők is pénzből élnek. Ha az látszik, hogy egyre több ember egyre többet mobilozik, egyre többet netezik okostelefonról, egyre többet keres is mobil eszközökön, akkor nyilvánvaló, hogy az okostelefonon indított kereséseknél meg sem érdemes jelenítenie azokat a weblapokat, amelyek nem mobilbarátak, hiszen ha a felhasználói élmény nincs meg, ha a találatok nem használhatóak, akkor reklámbevétel sincs.

Figyeltél? Az okostelefonokon indított kereséseknél.

Arról a legtöbb hírben elfelejtkeztek, vagy elegánsan elsiklottak felette, hogy ez az egész büntetősdi csak a mobil keresésekre vonatkozik. A laptopokról vagy az asztali gépekről indított kereséseknél ez nem fontos, ezért ott nem is számít.

De ha látszani akarsz a mobil eszközökön, akkor nem úszod meg a dolgot.

Mit tehetsz, hogy a weboldalad mobilbarát legyen?

Folytatása következik… (Reszponzív vagy mobilbarát?)

Addig is nézd meg ide kattintva, hogy a Te weboldalad hogyan teljesít a mobilbarát teszten!