Remek, ha vannak olvasói a blogodnak – de még jobb, ha Te is tudsz velük kommunikálni. De ez ne csak a reagálás legyen a hozzászólásaikra, valahogy tartsd velük a kapcsolatot, elsősorban értesítsd őket az új bejegyzésekről. Milyen módszerek vannak erre?

Alapvetően három módszer áll a rendelkezésünkre, és mindegyiknek megvannak a maga előnyei.

 

RSS

Az első az RSS. Ezzel azért van nagyon könnyű dolgunk, mert eleve be van építve a WordPressbe, tehát csak hagynunk kell működni, illetve ki is rakhatjuk az ábráját a blogunk tetejére, hogy egyértelművé tegyük a helyzetet. (Az alap RSS-ikonon kívül rengeteg csinos vagy vicces változat található az interneten, csak írd be a keresőbe, hogy free rss icons vagy valami hasonló.)

Mi is az az RSS? A rövidítés magyarázatával nem fárasztalak (Really Simple Syndication, ha mindenáron tudni akarod), az a lényege, hogy manapság már annyi információ özönlik ránk, annyi hírt, blogot stb kellene olvasnunk, hogy ezzel el is mehet az egész napunk. Viszont ha van egy RSS-olvasónk (például a Google Reader, ha a nagytesó termékeit szereted), akkor ebbe felvéve a kedvenc blogjaidat, híroldalaidat, reggel csak megnyitod, és látod a legutóbbi olvasás óta megjelent friss bejegyzések kivonatát. Átfutod, anélkül, hogy egyenként megnyitnád a kedvenc oldalaidat, és csak azoknál kattintasz a tovább olvasásra, amelyik bővebben érdekel. Rengeteg időt meg lehet ezzel spórolni.

Ezt a kényelmet adod tehát az olvasóidnak, ha használod az oldaladon az RSS-t – viszont ezzel még nem tudsz közvetlenül kommunikálni velük.

 

feedburner

A második lehetőséget tulajdonképpen nevezhetnénk továbbfejlesztett RSS-nek is – ez a Feedburner, 2007 júliusa óta szintén a Google tulajdonában. Ha beregisztrálod a blogodat a Feedburnerbe (természetesen Google-fiókkal is összekapcsolhatod), és kiteszed a megfelelő kódot az oldaladra, akkor az olvasóid itt megadhatják az e-mail címüket, és amikor új bejegyzés kerül a blogodba, automatikusan megy nekik az értesítő e-mail. Így akik nem használnak RSS-olvasót, azok is időben értesülhetnek a friss posztokról. A módszer hátránya számodra az, hogy az e-mail címeket Te nem kapod meg, tehát nem tudsz nekik mást írni – előnye viszont, hogy nem kell hírlevelet szerkesztened, ha nincs más célod, mint az értesítés a frissítésekről.

 

WebgalambA harmadik, legprofibb (és legmacerásabb) megoldás pedig beruházás egy hírlevél-szoftverbe. Számosat találhatunk a magyar piacon és a nemzetközin is, ki erre, ki arra esküszik, ebbe most nem szeretnék belemenni. Kétségtelen előnye, hogy az e-mail címeket megkapod, egyéb adatokat is bekérhetsz (a jogszabályi előírásokra ügyelj!), és másról is értesítheted az érdeklődőidet, mint az új blogbejegyzések – viszont ezeket a leveleket meg kell írnod, tehát plusz idő.

 Az én kedvencem még mindig a Silihost Autoresponder, amelyet három éve használok teljes elégedettséggel – ha úgy gondolod, hogy szeretnéd megrendelni, ugyan kattints az alábbi képre – hadd legyen egy kis affiliate jutalékom! 🙂 Köszi!

Autoresponder