Az SMTP a szolgáltatófüggetlen levélküldés. Nem teljesen WordPress téma, de azért leírom. És van köze a WordPresshez, mivel van köze a levélküldéshez, a hírlevélküldéshez is.

Alapesetben, amikor domain-nevet és tárhelyet vásárolsz, és e-mail címet is kapsz hozzá, akkor a bejövő leveleid kiszolgálója a mail.domainneved.hu. De a kimenő levelek kiszolgálója mindig az aktuális internetszolgáltatód, így az asztali levelezőprogramodban (Outlook, Thunderbird) kimenő szolgáltatónak azt kell beállítanod, hogy mail.upc.hu vagy smtp.datanet.hu vagy mail.telenor.hu vagy hasonló, és ezt mindig át kell állítanod, ha mondjuk az irodádban UPC van, otthon Datanet, és időnként a Telenor mobilnetjét használod.

Ez a folytonos átállítgatás elég kényelmetlen. Három lehetőséged van a kikerülésére:

  • mindig webmailt használsz (a tárhelyszolgáltatód levelezőjét, mint amilyen például a mi partnerünknél, a Profitárhelynél ez a felület);
  • átirányítod az e-mail címedet egy ingyenes webes szolgáltatóhoz, mint amilyen a GMail és társai;
  • vásárolsz egy saját SMTP szolgáltatást a tárhelyedhez, és így a kimenő leveleid kiszolgálója az smtp.domainneved.hu lesz.

 

A WordPress használatakor alapesetben erre nincs szükség, de ha például WordPress alapú hírlevélküldőt használsz (a mi kedvencünk a MailPoet), amely a php programnyelv mail() funkciójával küldi a leveleket, akkor ez az első időkben, amikor még csak néhány tucat feliratkozód van és csak néha küldesz nekik levelet, nem okoz problémát, de nagyobb ügyfélszámnál és levélmennyiségnél már igen.

Ekkor jó esetben magadtól kéred, rossz esetben a tárhelyszolgáltatód szólít fel rá, hogy vásárolj SMTP szolgáltatást (különben kitilt a szerverről a túl nagy terhelés miatt, amit okozol).

Várom a Ti tapasztalataitokat is a témáról!