Többen jelezték, hogy olvasták a kiváló keresőoptimalizálási szakértő, Kungl István cikkét a SeoTools Blog-on, és hogy mi a véleményem ezzel kapcsolatban, hogyan tudja (vajon tudja-e) követni a WordPress ezt az újdonságot. Kérlek, vedd figyelembe, hogy én nem vagyok SEO-szakértő, de a saját, eddigi tapasztalataimon alapuló véleményemet közreadom ezzel kapcsolatban.

A cikk és a hír mindenesetre érdekes, és köszönöm mindenkinek, aki megosztotta – de a keresőoptimalizálás elveit azért nem fogja jelentősen megváltoztatni.

Ahogyan írja is: “Nagyon fontos és a Google kiemeli az újítással kapcsolatban, hogy az alapvető rangsorolási faktorok nem változtak és ez csak egyetlen új paraméter az összetett algoritmusban. Nagyon fontosak például a következők: frissesség, naprakész híradás, eredetiség, érdekesség, stb” – meg persze a többi alapvető tényező, a rendszeresen frissülő, releváns tartalom, az oldalra mutató külső linkek száma és hasonlók.

Másrészt ez az egész elsősorban az újságíróknak érdekes, illetve azoknak, akiknek nem szó szerint a tárgyról szóló, hanem inkább figyelemfelkeltő címeket kell írniuk, illetve “népszerűen” kell fogalmazniuk.

hirdetés
Online WordPress Tanfolyam - Hamarosan nyitunk!

Ha a Te oldalad nem kifejezetten híroldal (ahogyan például az enyém sem), akkor nálunk nem mások a kulcsszavak, mint amelyeket a cikkben kiemelten használunk (címben, címkeként, illetve gyakran említve). Te a saját témádról, én a WordPressről írva mindig azokat a kulcsszavakat használjuk, amiről tényleg írunk, hiszen nekünk nem kell bulvárosan fogalmaznunk.

Fontos tudnod, hogy a sablonod a meta tageket nem tölti ki, hiszen akkor minden oldaladnak és bejegyzésednek ugyanazok lennének a kulcsszavai, ami nem előnyös keresőoptimalizálási szempontból. Erre való például az All-In-One-SEO-Pack bővítmény, azzal akár bejegyzésenként tudsz állítani a SEO-funkciókon, de ha “csak” az alapértelmezett működését választod, akkor is kitölt mindent, amit ki kell: a bejegyzés címe lesz a title, a kategóriák és a címkék a keywords, és a kivonat lesz a description (ámbár ez utóbbit a keresők nem nagyon veszik figyelembe, inkább az adott kulcsszó körüli néhány mondatot szokták kivágni, és az szerepel a találati listákon).

Mindenesetre könnyen elképzelhető, hogy a bővítmény fejlesztői felkapják a fejüket a hírre, és hamarosan azt láthatod, hogy frissítés van az All-In-One-SEO-Pack-hoz, amely már tartalmazza a news_keywords elemet is. De addig azért különösebben nem kell aggódnunk, hogy a mi oldalunk ezt még nem tudja.