Múlt csütörtökön volt a WP-Suli januári online tréningje, “A WordPress és a keresőoptimalizálás” címmel. A tréning hanganyaga megvásárolható, de a mai bejegyzésemben szeretném kiegészíteni ezt az anyagot néhány olyan gondolattal, amelyek az előadáson nem hangzottak el.

Néhány statisztikai adat az étvágyad felkeltésére 🙂

Az első oldalon lévő találatok viszik el a kattintások 95 %-át. Ma már az emberek annyira sietnek, hogy nagyon ritkán mennek tovább a második oldalra, ez inkább a szűkebb célközönségnek szánt weblapoknál szokás csak, vagy akkor, ha az első tíz helyezett ugyan agyonoptimalizált oldal, de alacsony minőségűek, vagy nem jó a válasz, a szolgáltatás, amit kínálnak.

Az első oldalon az első helyezés a felmérések szerint átlagosan 30 %-os konverziót hoz, azaz 100 látogatóból, aki a találati listáról érkezik, 30 feliratkozóvá vagy vevővé válik. A második helyezés már csak 8 %-os konverziót eredményez, a harmadik 5 %-ot, a negyedik 4 %-ot, az ötödik 3 %-ot, a hatodik-tizedik helyezés pedig 2 %-ot. Ezek a számok természetesen a nagy átlagot mutatják, szakterületenként ettől eltérő eredmények is születhetnek.

 

Hogyan lehet elérni azt, hogy az első oldalra kerüljünk?

Erre vannak technikai eszközök (erről szólt a múltkori online tréning egy része), és ezek a WordPress alkalmazása esetében programozói tudás nélkül is használhatóak, beállíthatóak. Másrészt azonban – és ezt nem győzöm hangsúlyozni – a jó tartalom rengeteget számít, ha ugyan nem az a legfontosabb.

Egy fogászati weboldal jelenleg stabilan az első oldalon, a legtöbb fontos kulcsszavukra az 1.-3. találati helyen áll. Az oldal komoly keresőoptimalizálással, minden alapelvet maximálisan betartva készült. Ez a találati eredmény ma nagyjából napi 500 látogatót, 90 telefont, és napi 8-10 új ügyfelet hoz.

Mindehhez azonban az kellett, hogy két éven keresztül készítsék, folyamatosan frissítsék, új tartalmakkal töltsék fel a weblapot, így ma már több, mint 250 oldalnyi, megfelelően kulcsszavazott szöveg található rajta. Ezt pedig – bármilyen új eszközt, bármilyen szuper trükköt alkalmazunk – egyszerűen lehetetlen felülmúlni.

Mindenféle felmérés, statisztika, és az internetes közösség személyes véleménye alapján is kijelenthető tehát, hogy a releváns (témába vágó, valódi, értékes, a látogató kérdésére választ adó) tartalom a legfontosabb. Írj minél többet, minél jobban, és az írásaidat ajánld is be a témával foglalkozó gyűjtőoldalaknak – linképítésnél is ezt, az úgynevezett mélylinkelést használd, tehát ne a főoldalad linkjét, hanem egy-egy jól megírt bejegyzésedet, aloldaladat ajánld a linkgyűjtő oldalakra.

 

Ugyanakkor vannak olyan alapelvek, amelyeket semmiképpen nem szabad figyelmen kívül hagynod, ha jó helyezést szeretnél elérni a keresőkben. Néhány apró csemege ezek közül:

Mértékkel használj a weblapodon flash animációkat, iframe kódokat. (Természetesen egyetlen banner vagy egy Facebook rajongói oldal azért belefér.) Mellőzd a pop-up és pop-under megoldásokat – a felhasználókat zavarja, a keresők pedig nem vagy csak korlátozottan látják. Ne tegyél a weblapodra (főleg a főoldalra ne) AdSense paneleket, hirdetéseket, kifelé mutató linkeket.

Érdemes a láblécbe is egy menüt tenni – a saját oldalaidra mutató, kulcsszavazott linkekkel. Természetesen a WordPressre való hivatkozást is illik kitenni, illetve ha ingyenes sablont használsz, akkor a sablon készítőjének oldalára is illik linkelni.

 

A keresőoptimalizálás legfontosabb alapelveiről, a WordPress megfelelő beállításairól, és a fentiekhez hasonló eljárásokról volt szó a múltkori online tréningen, amelynek felvételét ide katintva vásárolhatod meg.

 

Összefoglalva: készíts MESEJOO weboldalt 🙂 (Jakob Nielsen alapján), azaz a weblapod legyen ilyen:

  • Minőségi tartalom
  • Elég gyakori frissülés
  • Sebesség
  • Egyszerű használhatóság
  • Jól megfelel a látogatónak
  • Online média lehetőségeit kihasználja
  • Online vállalati kultúrádat átadja

 

(A bejegyzésben szereplő statisztikai adatok, a példa és a csemegék Száraz Krisztián SEO-szakértő előadásából származnak.)