Van egy nagy hibám: szeretem, ha mindenki szeret, és ezért sokszor inkább elkerülöm a konfliktusokat. Keresőoptimalizálás témában is van egy markáns véleményem, amellyel nagy esély van rá, hogy kiakasztom azokat, akik professzionálisan foglalkoznak a SEO-val – de már úgyis annyiszor elmondtam, hogy most úgy érzem, megérett a helyzet, hogy a teljes nyilvánosság előtt is eláruljam. Aztán ide a rozsdás bökőt.

Először is: aki olyat ígér, hogy “az első oldalon leszel a keresőkben”, főleg tartósan, az… nos, keresem a politikailag korrekt szót, de inkább nem kertelek: hazudik. De minimum ködösít, csúsztat, hiszen persze, az “eladó kétszobás harmadik emeleti lakás Békásmegyeren” keresésre elég gyorsan az első oldalra lehet kerülni, de próbálja csak meg ugyanezt valaki az “eladó lakás“-ra…

Tehát ha ilyen ajánlatot kapsz valakitől, akkor kérdezz vissza: milyen kulcsszóra?

Van egy jó hírem és egy rossz hírem. Nem egymás után, hanem egyszerre. Rossz, mert melós, viszont jó, mert csak Rajtad múlik.

A keresőkbeni helyezés (jól van, na, mondjuk ki: a Google helyezés) rengeteg mindentől függ, de van egy dolog, ami megkerülhetetlen: a releváns, gyakran frissülő, értékes tartalom. Igen, ez egy rossz hír, de nincs mágia, nincs trükk, nincs semmi olyan módszer, ami ezt kiváltaná. Persze, az egyéb ismert (technikai) szabályokat is be kell tartani, de az csak a helyezés kb 10 %-áért felel. A többi a tartalmon múlik. Ezt nem lehet megúszni. Viszont ez egy jó hír is egyben, hiszen nem a rejtélyes algoritmusok határozzák meg a weboldalad sorsát, hanem Te magad. Tehetsz érte.

Van erről egy kedvenc anekdotám: Wimbledonban megkérdezik az öreg Joe bácsit, a kertészt, hogy árulja már el, ugyan mi a titka, hogy ilyen gyönyörű itt a fű? Mire az öreg: nincs semmi titok, csak öntözni kell meg nyírni. Ezt csinálod háromszáz évig, és ilyen lesz a fű…

Nagyjából ezt kell tenned. Gyártsd a jó tartalmat háromszáz évig, és nem az első helyezett leszel a keresőkben, hanem az első száz…

Jó, persze nem kell ezt komolyan venni. De érted az analógiát. És mivel a konkurenciád nem csinálja, ezért a Te oldalad lehet nem az első, hanem az első húsz találat a Google-ban, ha elég kitartó vagy.

Azért természetesen összefoglalom azt is, amit technikailag meg tudsz tenni:

1) A bejegyzéseknek legyen beszédes linkje, és ez lehet akár más is, mint a valódi cím, rövidebb is, kulcsszót is tartalmazó. (Állítólag a Google hátulról előrefelé olvas, azaz a link végére tedd a legfontosabb szót. Nem tudom, hogy ez igaz-e.)

2) Ha képet szúrsz be, mindig töltsd ki az “Alternatív szöveg“, azaz az “alt” mezőjét.

3) Használd az All In One SEO Pack bővítményt, állítsd be a kategóriákat és a címkéket kulcsszónak, töltsd ki a főoldal címére, leírására, fő kulcsszavaira vonatkozó mezőket.

4) Minden cikket tegyél bele egy, maximum két kategóriába, és lásd el 5-7 címkével.

5) Ellenőrizd, hogy mobilbarát-e a sablonod, mert a Google erre most már tényleg nagyon komolyan rá fog menni. (Erről még lesz szó ezen a héten, figyeld a blogot!)

6) Készíts rövid magyarázó videókat, és töltsd fel a Youtube-ra. Hihetetlen ereje van. (Amerikában már több keresés van a Youtube-on, mint a Google-ban, persze a “műveletlen amerikaiak” nem olvasnak, mondhatnád, de ez a trend nálunk is erősödik.)

7) Adj fel AdWords hirdetést, amelyben az ingyenes blogbejegyzéseidet reklámozod, költs el legalább 20.000 Ft-ot havonta. Ennél több nem kell, kivéve persze, ha elkezdesz ezzel pénzt keresni, mert akkor tolj bele mindent 🙂 , de ha nem is működnek jól a hirdetések (azaz nem hozzák vissza a pénzt, hiszen még nincs a bejegyzések mögött vevőszerzési folyamat), azért ez befektetésnek is jó. (Arról nem is beszélve, hogy közben már gyűlik a remarketing-listád.) (Erről is lesz még szó ebben a hónapban.)

A két utolsó pont azért (is) javasolt, mert a Youtube és az AdWords is Google termék, és ezért az ott lévő dolgokat a Google előnyben részesíti. (Keress csak rá bármire, és meglátod, az első oldal tetején jönnek a Youtube-videók, ha vannak. Ha pedig költesz, azt a nagytesó meghálálja.) Másrészt a Youtube esetében még bejövő linket is kapsz, ha rendesen kitöltöd, amit ki kell.

8) A Facebook-hirdetés is jó. Bár ez úgy tűnhet, hogy már nem a SEO része, de az, mert ismét egy külső oldalról kapsz bejövő linket. Persze itt is figyelj rá, hogy a hirdetés szövege és az érkezési oldal ugyanarról szóljon, de ezt úgyis tudod (vagy ha nem, akkor… ez egy másik szakmai blog témája).

A tartalomkészítés “szerintem-receptje” pedig:

Írj az elején kb heti 2-3 cikket valamilyen rész témáról, fél-háromnegyed oldalnyit (max 1 oldalnyit), ebben normál “emberi nyelven” írj, ne erőltesd a kulcsszavakat, de azért persze szerepeljenek benne. Később elég lesz ritkábban is írni, kéthetente – havonta, attól függően, hogy mennyire indult be az oldalad.

És most jöhetnek a felháborodott hozzászólások… De gondoljatok arra, hogy én nagyon kedves és cuki vagyok, és ne bántsatok nagyon, mert akkor szomorú leszek 🙂