Kategória: Általános infók

GDPR: konkrét tennivalók WordPressben

Április 12-én a fejlesztők még azt ígérték, május elején jön a GDPR-kompatibilis új verzió (itt olvashatod el a cikket »), aztán május 15-éről volt szó, de az a helyzet, hogy a WordPress 4.9.6. még mindig beta állapotban van. Én már nagyon kíváncsi voltam, hogy pontosan milyenek a beígért újdonságok, és az idő is sürget, úgyhogy telepítettem a beta verziót és megnéztem, mit tud az új WordPress GDPR-ügyben.
[FRISSÍTÉS] Ma hajnalban kijött az új verzió, magyar fordítással. Frissítsetek!

A GDPR és a WordPress – plusz egy bennfentes infó :)

“Kiszivárgott” valami: a WordPress legújabb nagyverziója, az 5.0 egy igen érdekes újdonságot fog tartalmazni 🙂 A másik érdekes és fontos hír pedig arról szól, hogy hogyan teljesíti majd a WordPress motor a GDPR előírásait, amelyet (mint mostanra már mindenki tudja, akinek online megjelenése van) május 25-étől kell alkalmaznunk.

Én már nem hiszek a PageSpeed Insightsnak

A PageSpeed Insights egyszerűen nem veszi figyelembe az elemzés során, hogy WordPress oldalt néz. (Persze, nem is várhatjuk el egy automata szoftvertől, hogy tudjon ilyesmit… vagy mégis? Speciel én tudok olyan ingyenes webes elemzőszoftverről, amely pontosan tudja, mit csinál. A Sucuri Sitecheckre gondolok.)
Máris elmagyarázom, miért ad fals eredményeket a PageSpeed Insights a WordPress alapú oldalak esetében.

RSS, PushCrew, Newsletter – blogértesítők automatizálva

Majdnem 7 éve már, hogy először írtam a blogértesítők küldésének módjairól. Már akkor is rendelkezésre állt az RSS formátum (azóta is használja minden blog, akár tudsz róla, akár nem), bár az RSS olvasóprogramok (pl Google Reader) jelentősen vesztettek a népszerűségükből. A hírleveleket sokan sokszor eltemették már, pedig a tapasztalat azt mutatja, hogy még mindig hatékonyak – viszont megjelentek új eszközök is, amelyek egyre népszerűbbek.

Segítség! Nem működik a honlapom!

Nem működik, eltűnt, összeomlott, nem tölt be… Ahogy azt mondani szokás, “ha minden egyes ilyen e-mailért kaptam volna tíz forintot, ma már miliomos lennék…” Félre ne érts: nem akarom lekicsinyelni a problémát, tudom, milyen gyomorszorító érzés arra ébredni, hogy a pörgősnek szánt kampányod legfeljebb a sírjában forog (bocs), mert a weblapod nem tudja kiszolgálni a vásárlókat; de még egy “átlagos blog átlagos napján” is meglehetősen idegesítő, ha egyszer csak nem működik, ami addig működött.

Csütörtökön életbe lép az uniós cookie-(süti-)törvény

Az Európai Parlament 2009-ben egyenesen be akarta tiltani a sütiket; egyik direktívája pedig már 2011-ben szerette volna keresztülvinni az uniós törvényhozáson, hogy a weboldalak látogatóit ne csak tájékoztatni kelljen arról, hogy a weboldal valamilyen formában adatokat gyűjt róluk böngészés közben, hanem ehhez kifejezett hozzájárulásukat kellett volna adniuk, méghozzá a weboldal megnyitásakor egy űrlap kitöltésével, amelyen megadják adataikat. Ez a törvény 2011 augusztusától lett volna hatályos. (Részletes információ ebben a cikkben.)
Mi történt azóta, és mit kötelező most tennie a weboldal-tulajdonosoknak?

Mobilosítunk! – 2. rész: Reszponzív vagy mobilbarát?

Több, mint egy éve hajtogatom, hogy a “reszponzív weboldal” egy olyan parasztvakítás csak (már elnézést a kifejezésért, de nem tudok rá jobbat), mint annak idején a “házimozi” volt. Korábban is ott voltak a műszaki boltokban az erősítők, a DVD-lejátszók meg a hangfalak, de amint ezeket egymás mellé állították, és kiírták rájuk, hogy “házimozi rendszer”, máris jobban fogytak…
De most, hogy az okostelefonos internetezés már megkerülhetetlen trend, és a weboldalak forgalma egyre inkább jön (vagy jöhet) mobilos keresésekből, nekem is muszáj foglalkoznom azzal, hogy a weboldalam (és az ügyfeleimé is) mobilbarát legyen.

Mobilosítunk! – 1. rész: Az elmélet

Február vége óta lehet már tudni, hogy a nem mobilbarát weboldalakat a Google hátrébb fogja sorolni a találati listákon. Határidőt is adtak a weboldalad javítására, ha nem lenne mobilbarát: ez április 21-e volt. Természetesen még a Google-nak is kemény dió végigellenőrizni a világ összes weboldalát, de előbb-utóbb mindenhová eljutnak. Szerencsére a WordPress-oldalak tulajdonosai ezzel a feladattal kapcsolatban is előnyt élveznek.

Shrek és a webdesign – avagy miért hagyma a WordPress?

Az ogrék olyanok, mint a hagyma, filozofált Shrek: többrétegűek, és csak akkor ismered meg őket igazán, ha egyenként lefejted a rétegeket. Lehet, hogy elsőre meglepően hangzik, de a WordPress is egy ilyen hagyma. Legalábbis amikor egy hibába ütközöl, az a legjobb, ha a hagymás módszert használod a hiba megtalálására.

Bármit bárhová – Saját widgetek

Sokszor kérdezik tőlem, hogy hogyan kell például bannert tenni az oldalsávba, vagy elhelyezni egy partner linkjét, vagy szépen megjeleníteni a cégadatokat, vagy hasonló kihívásnak eleget tenni. A Szöveg widget éppen erre való, csakhogy van egy kis bökkenő: kell hozzá némi HTML-tudás. Mit tehetsz, ha nem értesz a HTML-hez?

Általános hibakeresés a WordPressben

A WP-Suli támogatási szolgáltatása keretében (lásd fent a Segíthetek? menüpontot) számtalanszor kapok olyan segítségkérést, hogy valamilyen érthetetlen hiba merült fel, vagy a hibaüzenet, amit a rendszer kiír, egy teljesen jól működő bővítményre vagy funkcióra utal, mintha az lenne a rossz, pedig nem. A hiba valódi oka ilyenkor szinte mindig az, hogy egy bővítmény összeakad egy másik bővítménnyel vagy a használatban lévő sablon egyik funkciójával, csak éppen a rendszer ezt nem ismeri fel, és fals hibaüzenetet ír ki. Van egy jó módszer arra, hogy pontosan megállapíthasd, hol van az igazi gond és mit kell tenned a megszüntetéséhez.

Új meta elem – kell ez nekünk?

Többen jelezték, hogy olvasták a kiváló keresőoptimalizálási szakértő, Kungl István cikkét a SeoTools Blog-on, és hogy mi a véleményem ezzel kapcsolatban, hogyan tudja (vajon tudja-e) követni a WordPress ezt az újdonságot. Kérlek, vedd figyelembe, hogy én nem vagyok SEO-szakértő, de a saját, eddigi tapasztalataimon alapuló véleményemet közreadom ezzel kapcsolatban.

Nyárvégi virágcsokor…

…vagy inkább hibacsokor 🙂 Időről időre összeszedek egy csokorra való közérdekű kérdést, amelyeket e-mailben kaptam, és megválaszolom őket itt a blogon, hogy mindenki tanulhasson belőlük. Most is egy ilyen bejegyzés következik. Lesz benne szó vírustámadásról, a tárhelyek és a bővítmények viszonyáról, némi egyszerű kódturkászásról és még sok hasonló dologról, de legelőször is egy aktuális problémáról a Google Analytics-szel kapcsolatban.

Betöltés...

Ne maradj le, iratkozz fel!

Kérlek, válaszd ki, hogy napi egy, vagy
heti egy blogértesítőt
kérsz.

Ha elfogadod, hogy egyéb hírleveleket is küldjek WordPress és webdesign témában, illetve szintén témába vágó ajánlatokat, akkor kérlek, ezt is jelöld be.

A feliratkozáshoz mindenképpen el kell fogadnod az Adatkezelési tájékoztatót (a hírlevelet azonban nem kötelező kérned).

Tartalomjegyzék

Válassz a bejegyzések közül az alábbi témák szerint, vagy használd a keresőt!

Kiemelt ajánlat

Itt vegyél Divi sablont :)
X affiliate link, jutalékot kapunk belőle

WordPress tárhely

A WordPress igényeire optimalizált tárhely
X affiliate link, jutalékot kapunk belőle

Csatlakozz Facebookon!

Rajongóink speciális ajánlatokat kapnak, és elsőként értesülnek újdonságainkról.
 

Szeretettel várunk!

 
Csatlakozz Facebookon!

Ajánlott sablonok, bővítmények

X affiliate linkek, jutalékot kapunk belőlük